• 1402/09/12 - 13:35
  • - تعداد بازدید: 158
  • - تعداد بازدیدکننده: 156
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

لزوم همدلی و همکاری ادارات شهرستان در اجرای پویش ملی سلامت/استفاده از ظرفیت های مختلف جهت افزایش مشارکت مردم

نشست هماهنگی اجرای پویش ملی سلامت و غربالگری فشار خون و دیابت با حضور ریاست دانشگاه، هیات رییسه دانشگاه، مسوولین و نمایندگان ادارات و مدیران و کارشناسان مرتبط در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار گردید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به پویش ملی سلامت و اهمیت پیشگیری از بیماریها گفت: امروز واقعیت امر این است که با شیوع بیماریهای قلبی و عروقی و عوامل خطر آن، با افراد مبتلا به انواع بیماریهای قلبی – عروقی و عوامل خطر آن مثل دیابت و پرفشاری خون حتی در سنین پایین مواجه هستیم که یک عزم و اراده ملی را می طلبید تا بتوانیم با اجرای این پویش در مرحله پیشگیری موفق شویم.

دکتر مهدی رضاییان افزود: توجه ملی به عوامل خطر بیماریهای غیرواگیر و انجام بسیج ملی برای پویش سلامت و شناسایی افراد پرخطر بسیار ارزشمند است و به نوعی زمینه اجرای رسالت اصلی پزشکی خانواده می باشد.

وی با بیان اینکه بیماریهای غیرواگیر و عوارض آن خسارت های زیادی برای خانواده ها و در زمینه های  اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور  بهمراه دارد، گفت: با اجرای پویش ملی سلامت و غربالگری فشار خون و دیابت می توانیم با شناسایی بموقع عوامل خطر و بیماران احتمالی، از عواقب ناشی از شیوع بیماریهای قلبی – عروقی پیشگیری کرده و به اقتصاد کشور، فرهنگ و اشتغال و جامعه کمک کنیم.

رییس دانشگاه با تاکید بر لزوم ایجاد همدلی همه نهادهای شهرستانی و دانشگاهی برای اجرای هر چه بهتر این پویش گفت: در این پویش، جمعیت فعال کشور مورد غربالگری قرار می گیرند و این مورد، اهمیت برنامه را صد چندان می کند. اصلاح سبک زندگی،  آگاهی بخشی عمومی و ارتقای سواد سلامت از دیگر دستاوردهای این پویش خواهد بود.

معاون بهداشت دانشگاه ضمن بیان اهداف کلی این پویش به گروه هدف، زمان اجرای طرح و روش اجرا در خانه های بهداشت، پایگاه های بهداشتی، مراکز خدمات جامع سلامت و مطب های پزشک خانواده شهرستان اشاره کرد.

دکتر الهام حق جو، انتظارات از معاونت ها، سازمان ها و ادارات در روند اجرای برنامه را تشریح کرد و درخواست اطلاع رسانی عمومی و مشارکت در پیوستن به پویش را مطرح نمود.

در ادامه مسوولین و نمایندگان ادارات با تاکید بر تعامل و همکاری با حوزه سلامت در اجرای این پویش، به بیان نظرات و پیشنهادات پرداختند.

از همشهریان بالای ۱۸ سال دعوت می گردد جهت اندازه گیری رایگان فشار خون و دیابت و مشارکت  در پویش ملی سلامت به مراکز جامع سلامت،  پایگاه ها و خانه های بهداشت و مطب های پزشک خانواده مراجعه نمایند.

  • گروه خبری : گروه های محتوا,اخبار,اخبار تصویری
  • کد خبر : 10186
کلمات کلیدی
خبرنگار  سیستم*
خبرنگار

خبرنگار سیستم*

تصاویر

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: