• 1403/07/16 - 14:47
  • - تعداد بازدید: 46
  • - تعداد بازدیدکننده: 45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تشخیص به موقع مشکلات تکاملی در فرصت طلایی کودکی

پزشک معین تکامل شهرستان فسا ، تکامل کودکان را کسب مهارت های لازم در حیطه های مختلف وابسته به سن کودک عنوان کرد و گفت: بیشترین دوره تکامل در اوایل کودکی و زمان رشد سریع مغز اتفاق میفتد.

دکتر الهام کبریایی متخصص کودکان: 
 
دوره تکامل کودکی بر رشد شناختی ، ذهنی ، اجتماعی و هیجانی در تمام طول زندگی فرد موثر بوده و رشد و شکوفائی کودکان برای آینده ای پیشرفته تر را رقم خواهد زد. 
تحریکات مناسب و تغذیه کافی در سال های اول زندگی برای تکامل مطلوب ضروری است.
 
برنامه جامع خدمات تکاملی کودکان شامل پیشگیری ، غربالگری ، تشخیص ، درمان ، توانبخشی و پیگیری می باشد.
اولین قدم برای مداخله زودرس ، تشخیص به موقع مشکلات تکاملی است که بهترین زمان آن در هنگام ارزیابی کودک سالم در مراقبت های بهداشتی اولیه توسط مراقبین سلامت ، بهورزان ، پزشکان خانواده و متخصصین اطفال می باشد.
 
شیرخواران پرخطر از نظر تکاملی شامل همه شیرخواران نارس و با وزن کم زمان تولد ، سابقه مننژیت یا انسفالیت ، تشنج یا هیپوگلیسمی علامت دار، تعویض خون ، بیماری جدی و ... می باشند.جهت ارزیابی تکامل از روش های غربالگری مثل تست ASQ و بیلی استفاده میگردد.
 
تشخیص به موقع اختلالات تکاملی موجب کاهش هزینه های اجتماعی و اقتصادی جامعه و خانواده می شود و با روش های توانبخشی می توان به رشد و تکامل کودک کمک نمود تا بتواند به حداکثر توانایی های خود برسد و زندگی نرمال یا نزدیک به نرمال رو تجربه کند.
  • گروه خبری : گروه های محتوا,اخبار
  • کد خبر : 11976
کلمات کلیدی
خبرنگار سیستم
خبرنگار

خبرنگار سیستم

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: