• 1401/02/19 - 21:44
  • - تعداد بازدید: 264
  • - تعداد بازدیدکننده: 264
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

94 فوتی در حوادث ترافیکی شهرستان فسا در سال گذشته

کارشناس سوانح و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: در شهرستان فسا در سال 1400 تعداد 262 مورد تصادف رخ داده که منجر به فوت 94 نفر گردیده است و از این تعداد جان باخته ، 17 نفر زن و 77 نفر مرد بوده اند که بیشترین موارد فوتی مربوط به گروه سنی 21 تا 40 سال می باشد .

به گزارش وب دا فسا؛ عبداله عزیزی افزود: بر اساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی سالانه یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار نفر در دنیا جان خود را در تصادفات ترافیکی از دست می دهند و تلفات ناشی از تصادفات، هشتمین عامل مرگ در جهان و اولین عامل مرگ و میر در رده سنی 5 تا 29 سال شناخته شده است.

وی ادامه داد: در کشور ما نیز سالانه حدود 16000 نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست داده و بیش از 350 هزار نفر در تصادفات مجروح می شوند که جدا از آسیب های  روحی فراوان، هزینه های ناشی از تصادفات ترافیکی ضربه سنگینی به اقتصاد کشور وارد می نماید و قریب به 5 درصد تولید ناخالص داخلی کشور صرف جبران هزینه های مستقیم تصادفات می گردد.

وی با اشاره به نامگذاری سومین روز هفته سلامت بعنوان  نقش مردم، مسئولین، سمن ها در مدیریت حوادث و بلایا، بر ضرورت فرهنگ سازی در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و احترام به حقوق شهروندان تاکید کرد و گفت: بر اساس اعلام فرمانده پلیس راهور ناجا، سرعت غیرمجاز عامل مستقیم ۲۳ درصد تصادفات کشور است و در افزایش شدت دیگر انواع تصادفات نیز نقش قابل توجهی دارد. هر روزه درصد قابل توجهی از افراد به بهانه های مختلف سرعت مجاز را در معابر درون شهری و راههای برون شهری رعایت نمی کنند. در سرعت 80 کیلومتر بر ساعت شانس زنده ماندن عابری که با یک خودرو تصادف می کند در بهترین شرایط فقط 20 درصد است. تنها 5 درصد کاهش در سرعت متوسط حرکت خودروها می تواند باعث کاهش 30 درصدی در تصادفات منجر به فوت گردد.

  • گروه خبری : گروه های محتوا,اخبار
  • کد خبر : 6248
کلمات کلیدی
محمد کاظم حیدری
خبرنگار

محمد کاظم حیدری

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: