• 1403/07/24 - 14:02
  • - تعداد بازدید: 16
  • - تعداد بازدیدکننده: 13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

روز اول هفته سلامت بانوان ایران با عنوان سلامت مادری و فرزندآوری

فرزندآوری یکی از پر احساس‌ترین تجربیات هر انسانی است که علیرغم تداوم نسل و بقاء انسان‌ها بر سلامت مادران نیز تاثیر بسزایی دارد.

از تاثیرات مثبت بارداری بر سلامت مادران می توان موارد ذیل را نام برد:
 
تغییرات هورمونی در طی بارداری و شیردهی و کاهش سیکل های قاعدگی باعث کاهش ابتلا به سرطان های تخمدان،پستان،رحم می شود و هرچه سن اولین بارداری پایین تر باشد این اثر محافظتی بیشتر است.
مطالعات اثبات می کنند هر بارداری بیش از ۲۰ هفته ، دارای اثر محافظتی نسبت به ایجاد فیبروم در رحم زنان است. هرچه سن اولین بارداری کمتر باشد ریسک ابتلا به فیبروم کاهش و هرچه فواصل بین بارداری ها بیشتر ریسک ابتلا به فیبروم افزایش می یابد.
بارداری در برخی زنان باعث بهبود یا کاهش علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک شده و تجربه بارداری به علت افزایش خون رسانی لگنی باعث تقویت رحم ، تخمدان و افزایش سلامت عمومی زنان می شود.
تجربه بارداری و شیردهی با کاهش احتمال ابتلا به بیماری هایی چون پرفشاری خون، قند خون و چربی خون که عامل حوادث قلبی عروقی و سکته های مغزی هستند، همراه است. بارداری سیستم ایمنی بدن را تقویت و توان مقابله با بیماری های خود ایمنی مانند ام اس را افزایش می دهد.
درطی بارداری سلول های بنیادی جنین به بدن مادر منتقل که این امر ، باعث جوان سازی مادر و در نتیجه افزایش طول عمر و سلامت مادر خواهد شد.
 
  • گروه خبری : گروه های محتوا,اخبار
  • کد خبر : 12023
کلمات کلیدی
خبرنگار سیستم
خبرنگار

خبرنگار سیستم

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: